انتخاب منشی خوب و نکات مهم در افزایش بهره وری

انتخاب منشی یکی از کارهایی است که هر پزشکی باید در انجام آن وسواس به خرج دهد،منشی مطب شما اولین شخصی است که قبل از ویزیت توسط پزشک، با بیمار ارتباط برقرار میکند . پس به اصطلاح استخدام منشی دندانپزشکی خوب میتواند در حکم ویترین مطب ما باشد .

 

ویژگی های ضروری برای انتخاب منشی مطب

۱_ منشی باید با مهارت های ارتباط موثر آشنا باشد

⬅️ لحن گفتاری مطلوب ، زبان بدن و حرکات صورت مناسب و صدای واضح و رسا برای ارتباطات تلفنی

۲_ منشی باید هوش هیجانی بالایی داشته باشد

⬅️ توانایی کنترل احساسات منفی و عدم تاثیر در کار مطب ، واکنش مثبت و عدم خشم در برابر بی حوصلگی مراجعان

۳_ منشی باید مهارت و دانش کافی کار با رایانه را داشته باشد

⬅️ برای کار با نرم افزار های مدیریت مطب و واسپاری امور تبلیغات و تولید محتوی در فضای مجازی

۴_ منشی مطب بهتر است خانم باشد

⬅️ به دلیل ماهیت کار که مستلزم داشتن ظرافت و حوصله و برقراری ارتباط موثر است ، انتخاب منشی خانم شما را در مدیریت مطلوب مطب بهتر یاری میکند.

چگونه قابلیت های یک منشی مطب را بالاتر ببریم؟

احساسات انسان به صورت غیر کلامی به سرعت منتقل میشود . هر چقدر منشی مطب ما شور و شوق و انرژی داشته باشد ، به مخاطبان که همان بیماران هستند منتقل میشود، بر عکس خمودگی و افسردگی و نارضایتی نیز به همان میزان قابل انتقال است .
ایجاد این احساس تا حد زیادی بستگی به عملکرد پزشک دارد که در ادامه توضیح خوهیم داد.

دستمزد منشی

پول عامل مهمی در ایجاد رضایت افراد است ، اما تنها عامل نیست ؛ به هر میزان که انسان احساس کند کارش معنا و مفهوم بیشتری دارد و مفیدتر واقع شده ، رضایت بالاتری از آن کار خواهد داشت .

پس بنابر این قانون ما به عنوان پزشک باید احساسات مثبت را به منشی مطب انتقال دهیم و از نقش مثبت و ارزنده ایشان در اداره امور مطب قدردانی کنیم .

حفظ شان و شخصت منشی

استفاده از عناوینی همچون سرپرست مطب ، مسئول اداری مطب و … نام برازنده تری از عنوان منشی است که میتواند در حفظ شان و شخصیت ایشان موثرتر باشد .

محیط کار منشی

از دیگر موارد میتوان به دلچسب بودن محیط ظاهری مطب اشاره کرد که باعث افزایش احساسات مثبت در منشی میشود‌ . سپری کردن ساعات طولانی در محیطی که ظاهر خوشایندی ندارد ، نه برای پزشک و نه برای منشی نتیجه دلخواه روحی را در پی نخواهد داشت .

پاداش های انگیزشی

سعی کنید پاداش هایی که علاوه بر حقوق داده میشود بیشتر غیر مالی باشد . دادن مبالغی به عنوان پاداش بعد از مدتی فراموش خواهد شد اما شیرینی پاداش غیر مادی مثل یک سفر به همراه یکی از اعضا خانواده ؛ بسته های شیرینی یا آجیل در عید نوروز و مانند اینها که جنبه شخصی نیز ندارند تا مدتها در خاطر منشی ما خواهد ماند و باعث غرور و افتخار در نزد خانواده خواهد شد .

نظر خود را بنویسید