عواملی کمکی کاهش طرح شکایت از دندانپزشکان

عوامل متعددی برای  کمک و  کاهش طرح شکایت بیماران  از دندانپزشکان وجود دارند که می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود:

 

۱- آگاهی دندانپزشک از قوانین پزشکی حاکم بر حرفه خود

۲- احترام به شأن و شخصیت بیمار

۳- آگاه کردن بیمار و اطرافیان او از عوارض احتمالی و حتی غیرقابل پیش‌بینی قبل از هرگونه اقدام درمانی

۴- در نظر گرفتن وضعیت اقتصادی بیماران قبل از هرگونه اقدام درمانی

۵- برخورد مناسب و شایسته در مواقع بحران روحی بیمار و اطرافیان او به خصوص وقتی که نتیجه مطلوب حاصل نشده باشد.

۶- دخالت نکردن در سایر رشته‌های غیرمرتبط با تخصص و مشاوره‌ها و مراقبت‌های لازم دندانپزشکی

۷- حفظ شأن و احترام سایر همکاران در نزد بیمار و اطرافیان وی

۸- انتخاب صحیح بیمار و تکمیل پرونده بالینی و‌ شرح عمل و معاینه کامل و گرفتن شرح حال کامل

۹- مطالعه مستمر و داشتن آگاهی‌های نوین دندانپزشکی و به روز

 

منبع: باشگاه دندانپزشکی ایرانیان

5.0

نظر خود را بنویسید